Communicating for the good (lezing)

<p>Onze maatschappelijke en ecologische uitdagingen zijn groter dan ooit. We zouden eigenlijk collectief van levensstijl moeten veranderen. Maar hoe maak je mensen bewust van bepaalde uitdagingen? En hoe verander je hun gedrag? Drie experts in hun vakgebied - Fred Dorsimont (Behaven), Marc Michils (Kom Op Tegen Kanker) en Lien De Ruyck (Regenerative Futures) leren je tijdens deze inspiratiesessie meer over de psychologie van de groep.</p>

Fred Dorsimont Lien De Ruyck Marc Michils

Dit event is afgelopen

Van weten naar willen naar doen

Weten is nog niet willen, willen is nog niet weten en willen is nog niet doen. Mensen duurzaam in beweging krijgen, gebeurt vanuit inspiratie, verbinding en solidariteit. Hoe? Dat delen deze drie communicatie- en gedragsexperts graag met jou op 22 september. Want zij weten als geen ander hoe je mensen wél in beweging krijgt.

Gedragsexpert Fred Dorsimont

Fred is medeoprichter en algemeen directeur van Behaven, een adviesbureau gespecialiseerd in duurzaam gedrag. Behaven helpt organisaties en bedrijven in heel Europa begrijpen hoe ze consumenten kunnen overtuigen om duurzame praktijken toe te passen.

Duurzaamheidsmarketing is meer dan het demonstreren van de duurzame praktijken van een organisatie. Het gaat erom de klant zelf zaken te laten doen.

Fred Dorsimont heeft een IPA Excellence Diploma en behaalde een degree in gedragswetenschappen en gedragsverandering aan o.a. Stanford University, University College London en Warwick Business School.

Communicatie-expert Marc Michils

Trappen tegen kanker, lopen tegen kanker… duizenden mensen spannen zich al jaren in voor de ‘1000 km’-acties van Kom Op Tegen Kanker. Als voormalig directeur en huidig voorzitter van Kom Op Tegen Kanker weet Marc Michils als geen ander hoe je een publiek kan mobiliseren.

Marc ziet ook hoe de Vlaming veel solidairder is dan men ons wil doen geloven. Daarom schreef hij met het boek Kom op! Voor solidariteit. Tegen vijandigheid een ode aan dit soort solidariteit en samenwerking.

Marc richtte in 1991 het communicatiebureau Quattro op, dat in 2003 de Belgische poot werd van het creatieve netwerk Saatchi & Saatchi. Hij was CEO van Saatchi & Saatchi Brussels en interim CEO van de Saatchi bureaus in Moskou en Tokio. In 2012 zette hij bewust de stap van profit naar social profit. Mét succes.

Creatief strateeg Lien De Ruyck

Creatief strateeg Lien De Ruyck helpt organisaties, merken en individuen om verder door te denken. Lien werkte meer dan tien jaar voor verschillende reclame- en communicatiebureaus. Vandaag is haar persoonlijke missie zoveel mogelijk creatieven te inspireren om anders te beginnen denken, meer in functie van het collectieve belang.

Volgens Lien hebben we verhalenvertellers, ontwerpers en andere creatieven nodig om de systemen van morgen te bedenken en te ontwerpen, en mensen te mobiliseren richting het Nieuwe Normaal/Ideaal.

Samen met Jorn Craeghs schrijft Lien de tweewekelijkse nieuwsbrief Regenerative Futures, met hoopvolle toekomstperspectieven voor iedereen die werkt aan een duurzame en regeneratieve wereld. Ze is ook reisjournaliste en vertelt haar verhalen op de blog www.sonderling.be.

Uiterste inschrijvingsdatum
Deelnameprijs
€ 45 (excl btw)
Organisator
Sociale Innovatiefabriek

Dit event is afgelopen

Locatie

Adres

Tour & Taxis - Maison de la poste Picardstraat 5/7 1000 Brussel