How to build a digital business

Een digitaal business model heeft vele voordelen. Maar er zijn ook belangrijke uitdagingen verbonden aan de introductie van een digitaal bedrijfs/SaaS model. Het ontwikkelen en in de markt zetten van een digitale dienst gebeurt radicaal anders dan we gewoon zijn bij klassieke diensten of fysieke producten.

Praktisch

Date
Tijdstip
09.00 - 17.00 uur
Situering

Rodebol Events (Claerhout) Sint-Denijslaan 485 9000 Gent

Voor wie is dit interessant?

Ben je als CxO, innovatie manager of product manager betrokken bij of verantwoordelijk voor het uitwerken van de product roadmap? Heb je er moeite mee het management of de collega’s te overtuigen dat het op een andere manier moet? Of ben je zelf nog op zoek naar de beste aanpak om een digitaal aanbod uit te werken en in de markt te zetten? De masterclass is toegankelijk voor zowel niet-technische als technische profielen. Zowel voor bedrijven die al een concreet idee hebben voor de uitbouw van een digitale business, als voor bedrijven die nog meer in de verkennende fase zitten.

Waarom deelnemen?

Deze masterclass geeft je alle kennis en tools om een overtuigende en onderbouwde case te maken rond het potentieel en de uitwerking van een nieuw digitaal product. We gaan hiervoor dieper in op 4 kerndomeinen: het proces, de technologie, het team en de business.

  • Proces: Door stapsgewijs en exploratief te werken, minimaliseer je het risico om een dienst te ontwikkelen waar de klant geen waarde in ziet
  • Technologie: Door maximaal gebruik te maken van bestaande componenten, kan je focussen op de USP’s van je dienst en inzicht krijgen in het gebruik ervan
  • Organisatie: Door verschillende disciplines te integreren in één team met voldoende beslissingsbevoegdheid, kan je de optimale dienst voor de gebruiker creëren
  • Business: Door te werken aan een goede balans tussen prijs en klantenloyaliteit, verzeker je recurrente inkomsten en een voorspelbare business

Onderwerpen

  • Hoe kan je vanuit R&D beter begrijpen wat de noden van de eindgebruikers zijn?
  • Hoe bouw je online een sterke relatie met de gebruiker op?
  • Welke development aanpak gebruik je het best?
  • Welke technologische kennis moet je in huis halen?
  • Wat is de impact op je business model en cashflow?
  • Wat met juridische aspecten zoals service levels en data security?

Sprekers

  • Peter Verhasselt, Senior Advisor Digital Product Management (Sirris)
  • Nick Boucart, Senior Advisor Software Engineering & ICT (Sirris)
  • Carine Lucas, Expert Digital Innovation (Agoria)
  • Isabel Michiels, Expert Digital Innovation (Agoria)

Praktische informatie

Taal: Engels

Deelnameprijs per persoon, zonder btw: Agoria leten betalen € 390 dankzij VLAIO in de context van het #industrypartnership. Vlaamse niet-leden betalen € 468 dankzij de VLAIO tussenkomst. Waalse en Brusselse niet-leden betalen € 1302. Als gevolg van de VLAIO-steun, komt deze masterclass niet in aanmerking voor de kmo-portefeuille.

Peter en Nick zijn de auteurs van het boek 'Hyperscale and Microcare, The digital Business Cookbook'. Elke deelnemer ontvangt een exemplaar.

Op deze opleiding zijn de algemene voorwaarden van toepassing die gelden binnen Agoria vzw.

Deelnameprijs
vanaf 390 euro
Organisator
Agoria
Thema's

Praktisch

Date
Tijdstip
09.00 - 17.00 uur
Situering

Rodebol Events (Claerhout) Sint-Denijslaan 485 9000 Gent

Situering

Adres

Rodebol Events (Claerhout) Sint-Denijslaan 485 9000 Gent