SummerSchool: Digitaal Atelier Google
Is je bedrijf online goed vindbaar? Welke uitstraling heeft je bedrijf online? Hoe haal je meer bezoekers naar je website? Moet je daarvoor betalen? Is het nodig online advertenties te plaatsen? Is je website gebruiksvriendelijk? En wat met social media? Verbeter je digitale kennis dankzij dit Google digitaal atelier!
Dit event is afgelopen
Het digitaal atelier is een opleidingstraject van vier modules, verspreid over twee dagen. Tijdens de sessies worden bovenstaande vragen op een praktische manier beantwoord. We geven demo’s, concrete voorbeelden en stellen bestaande cases voor. Je gaat praktisch aan de slag en we demonstreren hoe jouw bedrijf zich beter online presenteert en hoe je beter vindbaar wordt voor je klanten. Kortom, met dit atelier kan je jouw digitale strategie verder scherpstellen zoals jij dat wenst.
Programma
De digitale customer journey van behoefte tot conversie
Dag 1: Krijg strategisch inzicht in de digitale mogelijkheden
Onderwerpen die aan bod komen, zijn:
- Online aanwezigheid
- Website optimaliseren
- SEO & SEA principes (hoe bezoekers aantrekken: gratis of betalend)
- Aanwezigheid op sociale media
- E-commerce behoeftes
Dag 2: Van een website optimaliseren tot het meten van een conversie
- Onderwerpen die aan bod komen, zijn:
- Website optimalisatie technieken (structuur & design)
- SEO & SEA optimalisatie (diepgaander tool-inzicht & strategie ontwikkeling)
- Sociale media (resultaten meten
Spreker
Bernard De Ruyver - nmg (www.ikwilindrukmaken.be)
Bernard De Ruyver is gepassioneerd door marketingstrategie in een digitale wereld. In het dagelijkse leven werkt hij als merkstrateeg bij top-100 agency nmg. Hij adviseert ondernemers bij het vinden van hun uniek onderscheidende meerwaarde en vormt deze om naar krachtige strategieën. Als digitale native is hij gebeten door consumentengedrag in een digitale wereld en ontwikkelt hij constant nieuwe inzichten in digitale marketing.
Zijn strepen verdiende Bernard onder meer als jonge wolf in een zelfsturende start-up. Dankzij een innovatieve bedrijfsorganisatie zat hij mee in de cockpit en deed hij interessante en praktische inzichten op omtrent bedrijfscultuur en het nieuwe werken. Als consultant leerde hij anderzijds ook een brede waaier aan sectoren en bedrijven kennen, zodat hij zich perfect kan inleven in elke doelgroep.