Bootcamp: Jouw werk in de spotlight op Sociale Media met Tom Desplechin

De creator economie groeit sneller dan ooit. Elke dag duiken er nieuwe creators, platformen en algoritmes op. Het voelt alsof al jouw werk niet wordt opgemerkt en je niet meer mee kan. In deze bootcamp zal je leren hoe je impactvolle content maakt met focus op waarde en storytelling. Content die wordt opgemerkt door het algoritme en door de mensen. Je zult leren hoe je jouw hobby, kunst, beroep interessant en relevant maakt online. Van theorie over storytelling, waarde gedreven content, scripting tot het filmen en editen zelf op smartphone (Capcut)…

Praktisch

Date
Tijdstip
09.30 - 17.30 uur
Situering

Vayamundo, Zeedijk 330 8400 Oostende

Waarom groeien? paradox: het is gemakkelijker dan ooit om content te maken en jouw verhaal te delen, maar het is moeilijk om op te vallen in de zee van content. Maar als je het doet op de juiste manier, met de juiste tips, tricks, structuur, storytelling etc. dan kan je heel snel heel veel mensen bereiken, kan je meer gaan verkopen, meer klanten aanwerven, meer naamsbekendheid genereren etc. 

Programma

DAG 1: theorie

Op de eerste dag leer je wat je moet doen om in theorie jouw visibiliteit te maximaliseren op sociale media.

Social media en algoritmes: het steeds veranderende landschap, snel en dynamisch, creativiteit zorgt voor succes, Interest based VS Social based algoritmes, verschillende platformen, waarom long form nog steeds belangrijk is en zal blijven.

Storytelling: Verhalen vertellen online, hoe en waarom is het belangrijk

A 1000 true fans: connection, veel mensen bereiken is leuk, maar de connectie is wat telt. zowel in short form als in long form. volg niet de trends, maar zorg ervoor dat je zelf trends maakt, creatieve input, focus op de kwaliteit van de interacties.

Storytelling framework (dat we effectief zullen gebruiken): Passion/angle/format/story, alles begint vanuit een passie, je moet iets willen beleven en willen vertellen, eens je het onderwerp hebt moet je kijken in welk formaat dat het beste past, de invalshoek is wat jouw onderwerp interessant kan maken, storyteling principe met de curve.

Copywriting:

  • Preproductie: Hoe schrijf je een goed script (linking words, notities, type of shots,..)
  • Productie: Hoe je jouw smartphone kan gebruiken om alles te filmen, geluid opnemen,
  • Post productie: editen met capcut theorie
  • Distributie: Waar moet je distribueren, op welke manier, en enkele belangrijke takeaways.

DAG 2: Praktijk

Vandaag gaan jullie zelf de uitdaging aan!

  • Kies een onderwerp: Jezelf als fotograaf, de vereniging of een fictief project.
  • Brainstorm sessie: gebaseerd op het framework en de theorie van vorige dag
  • Ideeën kiezen: uitscrhijven, scriptwriting, storyboarding
  • Filmen (met Iphone):
  • Edit (op capcut): editing tricks, effects, transitions, basic editing, subtitles, …

DAG 3: Feedback + brainstorming

  • Vandaag tonen we de resultaten aan elkaar en geeft Tom feedback.
  • Recap van wat we de voorbije 2 dagen geleerd hebben
  • Hergebruiken van 'ouder' werk? Hoe doe ik dat?
  • Brainstorm - Hoe kunnen jullie nu verder? Hoe zetten jullie persoonlijk nu deze info om in praktijk?

Coach: Tom Desplechin

Content Creator, foto- & videograaf

Tom Desplechin is content creator en marketeer en oprichter van Contre-Courant. Met zijn studies communicatiemanagement linkt hij het praktische met het strategische, de perfecte match om in de huidige en steeds veranderende marketingwereld aan het werk te gaan.  Tom heeft een mix van samenwerkingen met klanten zoals Orange of IKEA en ook persoonlijke projecten, als creator of puur uit passie. In alles wat hij doet zet hij creativiteit, storytelling en waarde op de eerste plaats. Want dat is vandaag de dag noodzakelijk om op te vallen op sociale media, te groeien en uiteindelijke een community op te bouwen. En dat is ook wat hij jullie  wil leren. Hij wil jullie duidelijk maken dat wie je ook bent, wat je ook doet, je vandaag de dag heel veel mensen kunt bereiken online. Of je nu meer volgers wil, meer wil verkopen, meer klanten wil aantrekken of wat dan ook. Als je het op de juiste manier doet, dan lukt dat. Allemaal via sociale media en op een organische manier, wat betekent dat je niet moet betalen voor advertenties. 

Uiterste inschrijvingsdatum
Deelnameprijs
€ 555
Organisator
UNIZO

Praktisch

Date
Tijdstip
09.30 - 17.30 uur
Situering

Vayamundo, Zeedijk 330 8400 Oostende

Situering

Adres

Vayamundo, Zeedijk 330 8400 Oostende