E-invoicing in aantocht (Drogenbos)

In een snel digitaliserende wereld zet België een belangrijke stap voorwaarts met zijn aanstaande e-factureringsmandaat. Vanaf 1 januari 2026 mogen Belgische bedrijven geen papieren of PDF-facturen meer verwerken voor B2B-transacties. In plaats daarvan wordt het gebruik van gestructureerde elektronische facturen (e-facturen) verplicht. Maar wat betekent dit voor jouw bedrijf?

E-invoicing in aantocht

Praktisch

Datum
Tijdstip
08.00 - 11.00 uur
Locatie

PKF Bofidi Drogenbos Humaniteitslaan 247 1620 Drogenbos

Deze wetgeving heeft een tweeledig doel: enerzijds stimuleert de overheid hiermee de digitalisering van bedrijfsprocessen, anderzijds dienen e-facturen als een middel om btw-fraude te bestrijden en garant te staan voor een correctere btw-inning. Deze infosessie biedt waardevolle inzichten over de nieuwe regelgeving voor e-facturering, waarom deze wordt ingevoerd en hoe je bedrijf hiervan kan profiteren. Je krijgt praktisch advies over de stappen die je moet nemen om ervoor te zorgen dat je organisatie klaar is voor de verplichte overstap in 2026.  

Wat heb je geleerd na deze sessie?

  • Wat is een elektronische factuur? 
  • Inzicht in de wettelijke vereisten voor e-facturatie in België;
  • Europese wetgeving en internationale tendensen;
  • Het verschil tussen e-facturatie en e-reporting;
  • De voordelen van gestructureerde elektronische facturen;
  • Hoe je voor te bereiden op de verplichte overstap in 2026. 

De sprekers

Maak kennis met Pieter-Jan Van Mierlo, Head of Litigation, PKF Bofidi

Pieter-Jan Van Mierlo is een ervaren advocaat met bijzondere expertise in contractenrecht, geschillenbeslechting, verzekeringsrecht en transport & logistiek. Hij heeft uitgebreide ervaring in het adviseren over en behandelen van schade- en aansprakelijkheidsvorderingen. Zijn werk is meermaals erkend door Legal 500 die hem opneemt als Rising Star. 

Recentelijk versterkte Pieter-Jan het team van PKF Bofidi Legal, waar hij dagelijks ambitieuze ondernemers ondersteunt bij hun contractonderhandelingen en geschillen in de meest ruime zin. Door zijn bijzondere expertise, staat hij ook vaak logistieke dienstverleners en verzekeraars bij in kader van schadegevallen en aansprakelijkheidsdossiers.

Maak kennis met Luc Caubergh, Sales Director Corporate, Unifiedpost  

Na waardevolle ervaring te hebben opgedaan bij zowel KBC als Mercedes-Benz Financial Services, trad Luc in 2008 in dienst bij Unifiedpost. In deze functie zette hij zijn expertise in financiële processen, klantgerichtheid en innovatieve oplossingen verder om een zinvolle bijdrage te leveren aan de voortdurende ontwikkeling van het bedrijf.
Bij Unifiedpost is hij verantwoordelijk voor het beheer van het segment van de corporate klanten in België. Zijn rol bestaat o.a. erin dit segment strategisch te ontwikkelen door sterke partnerschappen aan te gaan met belangrijke federaties zoals Federgon, Assuralia, Embuild, Count-e en anderen.

Doelgroep en voorkennis

Deze infosessie is voor iedereen die onder deze verplichting valt:

  • Bedrijfsleiders
  • Finance en tax professionals 
  • ICT

Er is geen voorkennis vereist.

Uiterste inschrijvingsdatum
Organisator
Voka i.s.m. PKF Bofidi en UnifiedPost

Praktisch

Datum
Tijdstip
08.00 - 11.00 uur
Locatie

PKF Bofidi Drogenbos Humaniteitslaan 247 1620 Drogenbos

Locatie

Adres

PKF Bofidi Drogenbos Humaniteitslaan 247 1620 Drogenbos