Lerend Netwerk Prijszetting met Robin Cuypers
De juist prijs bepalen blijft één van de moeilijke uitdagingen van de fotograaf. Je wil enerzijds genoeg verdienen om goed rond te komen, en anderzijds wil je ook klanten niet afschrikken door je prijs. Een evenwicht is vaak ver zoek. Ga ik voor goedkoop en veel klanten of duur en weinig?
Misschien moet je niet kiezen en kan je het allebei wel hebben! De juiste prijs voor zowel jou als je klanten. De clou ligt in de communicatie!
Praktisch
BEROEPSFOTOGRAFEN.BE VZW Willebroekkaai 37 1000 Brussel
In dit lerend netwerk gaan we kijken hoe jij je kosten best kan berekenen, welk prijs jou winst oplevert, en hoe je best over je prijzen communiceert.
Fotografen zijn trouwens niet de enige in een creatief beroep die daar problemen mee hebben! Als creatieve zelfstandige voer je opdrachten uit voor anderen en werkt in een competitieve markt waarin veel maatwerk komt kijken.
De coach en expert van dit lerend netwerk weet er alles van en heeft er zelf zijn beroep van gemaakt. Robin doet de hele dag niets anders dan professionals (vaak creatievelingen) helpen om de juiste prijzen te zetten, kosten te berekenen en over hun prijzen te communiceren!
Tijdens dit lerend netwerk ligt de focus op “doen”. Voor elke oefening die je doorloopt krijg je de nodige tools en templates mee die Robin ook zelf gebruikt als hij prijzen berekent voor zijn klanten.
Robin toont je ook hoe de verschillende concepten en berekeningen zijn toegepast bij andere bedrijven uit diverse sectoren. Zo kan jij inspiratie op doen en jouw eigen prijsstrategie verder vorm geven.
Leer in 4 sessies alles over prijszetting
di 18/02 live: Aanbod en kosten: in de eerste sessie staan we in detail stil bij jouw aanbod en welke meerwaarde het genereert voor je klanten. Daarnaast maken we een overzicht van jouw toekomstige kosten om die te verrekenen naar jouw aanbod. Zo weten we exact wat elke photoshoot ons kost aan directe en indirecte kosten, én weten we dus of het huidige aanbod wel of niet winstgevend is en hoeveel.
25/02 online: Doelgroep en meerwaarde: we bespreken de verschillende klantenprofielen die je aantrekt en evalueren hun prijsgevoeligheid. Daarnaast staan we stil bij de meerwaarde die jij creëert voor jouw klanten en evalueren we hoe sterk je die meerwaarde kan inzetten bij je klanten. Tenslotte nemen we ook een kijkje naar hoe jij je positioneert tegenover de collega's en concurrenten.
11/03 live: Verkoopprijs bepalen: we brengen de gegevens samen vanuit de aanbod analyse, kostprijsberekening, doelgroep analyse, meerwaarde analyse en concurrentie analyse en trekken conclusies met betrekking tot onze verkoopprijzen.
18/03 online: Prijscommunicatie: in het onderdeel over prijscommunicatie achterhalen we hoe jij jouw meerwaarde het best overbrengt, zodat jouw klanten jouw prijs makkelijker aanvaarden. We hebben het onder andere over een prijswijziging communiceren, prijspsychologie, prijzen wel of niet online vermelden, omgaan met prijsaanvragen en kortingen.
Robin Cuypers
Robin Cuypers van STREVER helpt ondernemers sinds 2018 om correcte prijzen te vragen voor hun producten en diensten. Hij heeft een relevante achtergrond in zowel boekhouding als marketing, waardoor hij zich door de prijszetting van elk bedrijf kan worstelen. Zijn missie is "nooit nog nattevingerwerk", want hij wil de prijszetting problemen definitief de wereld uit helpen.
Praktisch
BEROEPSFOTOGRAFEN.BE VZW Willebroekkaai 37 1000 Brussel