Failing Forward Conferentie doorbreekt het taboe

Publicatiedatum
Ondernemen is risico nemen, en daar hoort al eens falen bij. Dat was het thema van de 6de Failing Forward Conferentie. De focus lag dit jaar op praktisch leren omgaan met angsten en talenten.

Campagne Failing Forward

De Failing Forward Conferentie is een initiatief van Startups.be, de one stop shop voor Belgisch tech ondernemerschap. Ook het Agentschap Innoveren & Ondernemen zet mee haar schouders onder dit project, en heeft de vzw het mandaat gegeven om een veel bredere campagne op te zetten. Daarbij gaat vooral veel aandacht naar falen en terug opstaan.

Failing Forward wil een cultuurverandering teweegbrengen en het taboe rond falen en fouten maken in Vlaanderen doorbreken. De initiatiefnemers van de Conferentie willen niet zozeer het falen zelf, maar vooral de leercurve - het zogenaamde failing forward-aspect - in de kijker zetten.

Met falen en opstaan

Een belangrijk element in de campagne is het webplatform metfalenenopstaan.be waarop je tal van boeiende getuigenissen van ondernemende Vlamingen kan terugvinden (video & podcast). Startups.be organiseert ook elke maand een Failing Forward Faalfolie in een of andere grote Vlaamse stad. 

Delen: