Open Bedrijvendag lanceert virtuele rondleidingen voor binnenzitters

Publicatiedatum
Op zondag 4 oktober 2020 viert Voka Open Bedrijvendag haar dertigste verjaardag. Een jubileumeditie met als thema ‘digitale transformatie’. Om de daad meteen bij het woord te voegen, pakt de organisatie dit jaar uit met ‘Voka Open Bedrijvendag Virtueel’. Dit doet ze in samenwerking met het Gentse virtual realitybedrijf Poppr. Op deze gloednieuwe website kan je Belgische bedrijven 24 op 7, vanuit je luie zetel, bezoeken via virtuele rondleidingen. Een aanvullend alternatief voor iedereen die zijn honger naar bedrijfscultuur wenst te stillen. Zonder aanschuiven, zonder drukte. Voor de kop koffie moet je wel zelf zorgen.
Zandsculpturen festival
Onder andere het Zandsculpturen festival in Oostende kan je virtueel bezoeken.

Vervroegd tipje van de sluier 

Voka Open Bedrijvendag Virtueel zou normaal gezien op 15 september gelanceerd worden, een drietal weken voor het grootschalig evenement van start gaat. Gezien de coronacrisis iedereen momenteel verplicht om zoveel mogelijk thuis te blijven, wil Voka Open Bedrijvendag al vroeger dan gepland een tipje van de sluier lichten voor het publiek.

Van grootste eendagsevenement naar beleving het hele jaar door

De insteek van Voka Open Bedrijvendag Virtueel is tweeledig, vertelt Cynthia Coulier, directeur van Voka Open Bedrijvendag. “Enerzijds zijn er heel wat bedrijven die graag zouden deelnemen aan ons evenement, maar voor wie dat praktisch niet haalbaar is. Dit kan verschillende veiligheids- of planningsredenen hebben. Denk maar aan voedingsbedrijven waar de strengere regelgeving een grote toestroom aan bezoekers niet meer toelaat, seizoensbedrijven, of -evenementen die begin oktober niets te tonen hebben zoals een zandsculpturenfestival.

Deze bedrijven kunnen dankzij de virtuele rondleidingen toch aan onze honderdduizenden bezoekers tonen wat ze in hun mars hebben! Ook is het voor de bedrijven een dankbare rekruteringstool en een mogelijkheid om hun imago en visibiliteit een extra boost te geven.”

Cynthia Coulier

Door virtueel te gaan, brengen we ondernemerschap nòg dichter bij het grote publiek, op elk moment van de dag. En zo spreken we meteen ook de taal van Generation Z, de toekomstige deelnemers op de arbeidsmarkt voor wie iets vaak niet bestaat als het niet digitaal beschikbaar is.

Cynthia Coulier
directeur van Voka Open Bedrijvendag

“De tweede redenering achter de virtuele rondleidingen vertrekt uit de overtuiging dat de verhalen van de deelnemende bedrijven dermate interessant zijn, dat we Voka Open Bedrijvendag willen opentrekken van het grootste eendagsevenement van Vlaanderen naar een beleving die 365 dagen per jaar, 24u op 24 beschikbaar is. En dit zo toegankelijk mogelijk via een website die je vanop elk apparaat kan bezoeken.​"

Van nood een deugd maken

Gezien de regering vraagt om zoveel mogelijk ‘in uw kot te blijven’, is het belangrijk voldoende omhanden te hebben. “Daarom hebben we dit traject gevoelig versneld om zo de mensen thuis alvast een voorsmaakje te bieden van wat er in oktober te gebeuren staat”, besluit Cynthia Coulier.

Campagnebeeld Open Bedrijvendag 2020

Delen: