VLAIO Netwerk organiseerde sessie rond digitale tactieken

Publicatiedatum
Op dinsdag 22 mei vond in Leuven een VLAIO Netwerk-inspiratiesessie rond digitale bedrijfsstrategieën plaats.

Sirris en Agoria - beide partners in Scaleup.Vlaanderen - presenteerden er "18 digitale tactieken om de processen, het aanbod en het business model te verbeteren", samen met een "online Digital Journey Tracker".

Daarna werd in een interactieve sessie bij de deelnemers gepolst of deze tactieken herkenbaar zijn, en of er nog aanvullende tactieken bedacht kunnen worden.

Sirris en Agoria presenteren 18 digitale tactieken

Tijdens de namiddagsessie "Het VLAIO Netwerk draait door",  werden 7 interessante initiatieven voorgesteld. Op het programma:

  • VLAIO Netwerk 
  • Monitoring snelle groeiers in Vlaanderen: voorstelling cijfers december 2017 (Departement Economie, Wetenschap & Innovatie)
  • Hackaton Industrie 4.0 en scale-ups (EYnovation in opdracht van VLAIO)
  • Zelftest voor groeibedrijven: 'Ken ik mijn klanten?' (adviseurs kmo-portefeuille)
  • Frontoffice VLAIO (VLAIO bedrijfsadviseurs)
  • Collective Impact, co-creatietraject met de actoren uit het ecosysteem om oplossingen te formuleren voor knelpunten in het ecosysteem (Agentschap Innoveren & Ondernemen)
  • Kmo-groeisubsidie (Agentschap Innoveren & Ondernemen)

De deelnemers gingen in kleine groepen een gesprek aan met de initiatiefnemers.

Het netwerkevent was een succes voor het VLAIO-team 'Ambitieus Ondernemen’ en voor het VLAIO Netwerk!

Delen: