Commerciële Inspiratie: individuele trajectbegeleiding voor het winkelen in de toekomst
Wat houdt de maatregel in
Met dit project wou de Vlaamse overheid ondernemers die minstens 50% business to consumer werken via een individueel inspiratietraject ondersteunen in hun zoektocht naar de rol van hun fysieke zaak binnen het winkelen in de toekomst. Door de steun van Agentschap Innoveren & Ondernemen en de bijdrage van de lokale overheid, werd de deelnameprijs voor de ondernemer beperkt tot €300 excl. btw.
Het detailhandelslandschap in Vlaanderen is in volle verandering. Om detailhandelaars hierbij te ondersteunen, lanceerde de Vlaamse overheid in uitvoering van de startnota ‘Winkelen in Vlaanderen’ het project Commerciële Inspiratie.
Bijzondere aandacht bij dit project ging naar de impact van internet (e-commerce, m-commerce, webshop, sociale media) en overige maatschappelijke trends (vb. vergrijzing, duurzaam ondernemen). Tijdens dit proces werd er aan de deelnemers een methode aangereikt zodat zij ook in de toekomst deze denkoefening kunnen blijven herhalen.
Dit project werd in opdracht van Agentschap Innoveren & Ondernemen uitgevoerd door het consortium Unizo-Wes.
Wie komt in aanmerking
Het project richt zich tot de gevestigde detailhandelaar of horeca-uitbater mét een commerciële ruimte die publiek toegankelijk is en waar er persoonlijk klantencontact plaatsvindt.
Ondernemers kunnen enkel deelnemen wanneer hun stad of gemeente zich inschrijft voor Commerciële Inspiratie. Voor een overzicht van deelnemende gemeenten kan men terecht op de website www.commercieleinspiratie.be/deelnemers
Per deelnemende stad of gemeente moet het merendeel van de deelnemende zaken gelegen zijn in een kern.
Omvang steun
Aanvraagprocedure
Op de website www.commercieleinspiratie.be kan men terecht voor een overzicht van de infosessies voor ondernemers uit de deelnemende gemeenten.
Inschrijven voor deelname aan Commerciële Inspiratie kan tijdens deze infosessies.
Contact
Voor meer informatie kunt u terecht bij de projectcoördinator: