De verschillende stappen bij de kredietbemiddeling
-
1Aanvraagformulier
Je kan online je aanvraag voor kredietbemiddeling indienen. Het aanvraagformulier bevat een aantal vragen die essentieel zijn om een goed zicht te krijgen op je situatie (zoals je contactgegevens, deze van je onderneming en je bankier, uiteenzetting van het probleem, bedrag(en) van het krediet, reden van weigering, … ).
-
2Ontvangstbevestiging
Na ontvangst van je aanvraagformulier, sturen wij je via mail een ontvangstbevestiging.
-
3Contact via telefoon of mail
Vervolgens nemen we contact met je op om bijkomende vragen te stellen en je dossier in detail te bespreken. Zo krijgen we een duidelijk beeld van je financieringsprobleem.
-
4Bemiddeling
Op basis van nieuwe en sterke elementen kunnen we contact opnemen met jouw bank. In dit geval vragen wij steeds vooraf je schriftelijk akkoord. We proberen te bemiddelen om tot een oplossing te komen die voor beide partijen aanvaardbaar is.
Als bemiddeling met de bank geen optie is, proberen we je met gericht advies verder te helpen of alternatieve oplossingen aan te reiken.
-
5Sluiten van je dossier
Na behandeling wordt je dossier afgesloten, maar kan je met vragen steeds bij ons terecht.