eenzame fietser op een brug

De Vlaamse Kredietbemiddelaar

De verschillende stappen bij de kredietbemiddeling

  • 1

    Je kan online je aanvraag voor kredietbemiddeling indienen. Het aanvraagformulier bevat een aantal vragen die essentieel zijn om een goed zicht te krijgen op je situatie (zoals je contactgegevens, deze van je onderneming en je bankier, uiteenzetting van het probleem, bedrag(en) van het krediet, reden van weigering, … ). 

  • 2

    Na ontvangst van je aanvraagformulier, sturen wij je via mail een ontvangstbevestiging.

  • 3

    Vervolgens nemen we contact met je op om bijkomende vragen te stellen en je dossier in detail te bespreken. Zo krijgen we een duidelijk beeld van je financieringsprobleem. 

  • 4

    Op basis van nieuwe en sterke elementen kunnen we contact opnemen met jouw bank. In dit geval vragen wij steeds vooraf je schriftelijk akkoord. We proberen te bemiddelen om tot een oplossing te komen die voor beide partijen aanvaardbaar is. 

    Als bemiddeling met de bank geen optie is, proberen we je met gericht advies verder te helpen of alternatieve oplossingen aan te reiken.  

  • 5

    Na behandeling wordt je dossier afgesloten, maar kan je met vragen steeds bij ons terecht. 

Heeft deze informatie je geholpen?
Gelieve aan te geven waarom niet: