Plato Smarketing

Ben je ondernemer en heb je al een eerste sales & marketingplan klaar, maar wil je dit naar het volgende niveau brengen? Dan is het Plato Smarketing-traject wat je zoekt.

Dit event is afgelopen

Inhoud van het traject

In dit Plato-traject vertrekken we vanuit de 'Smarketing'-strategie, waarbij marketing je sales steeds ondersteunt. We zoomen in op verschillende sales topics, want zonder sales kan je je bedrijf niet verder laten groeien.

Veel ondernemers staan momenteel voor de uitdaging om hun verkoop opnieuw op te drijven, en zijn op zoek naar oplossingen. Samen met 14 andere ondernemers krijg je de kans om je sales en marketing uitdagingen aan te pakken.

Uitdagingen die aan bod komen:

Jullie bepalen zelf de topics die in de sessies aan bod zullen komen, maar hieronder alvast enkele voorstellen:

  • Hoe bepaal je de USP van je onderneming?
  • Hoe aligneer je jouw marketingactiviteiten aan de sales targets en acties?
  • Hoe bepaal je de juiste KPI's voor je sales & marketing plan?
  • Welke verloningsmodel past bij mijn sales team?
  • Is cold calling echt "dead"?
  • Welke kanalen werken nu best voor Lead generation?
  • Wat kan digital marketing betekenen voor mijn bedrijf?
  • Welke prijszetting hanteer ik best? 
  • Welke rol kan HR spelen in mijn sales & marketing plan?

Verloop van het Plato-traject

  • kick-off op 26 februari 2020
  • 10 maandelijkse sessies, verspreid over 1 jaar
  • 1 informele sessie
  • 1 overkoepelende sessie met alle andere Plato-groepen.
  • Begeleiding door 2 ervaren mentoren en een Voka-coördinator

Mentoren

Bruno De Troch

Bruno is nu PR and Marketing bij Gold Estates en heeft enkele jaren als ondernemer op de teller staan. Zijn specialiteiten zijn lead generation, online marketing en Big Data, SEO en SEA, negotieren, budgetten en customer service.

“Als je vandaag niet aan marketing doet ben je binnen 5 jaar out of business”

Frederic De Jaegher

Frederic heeft ruime ervaring als Sales & Marketing Manager bij internationale bedrijven, vooral met focus op B2B.

“Je kan je klant niet onder druk zetten, maar je kan je verkoopsproces wel leiden: van push naar pull strategie.”

Getuigenis van Katrien Van der Plaetsen (Bon Goesta)

"Deel uitmaken van een lerend netwerk i.k.v. sales bracht me enorm veel bij. Ik kon twijfels over bepaalde beleidskeuzes i.k.v. verkoop aftoetsen met de groep. De meningen en visies werden volop gedeeld, wat heeft geleid tot vaak vernieuwende inzichten. Ik kon knopen doorhakken en sprongen wagen. Met als gevolg een gerichter verkoopsproces waarbij ik prioriteiten kon stellen. Door het volgen van het Plato Sales-traject werd onze verkoop efficiënter en waren de resultaten ook veel meer rendabel als voorheen. Een traject dat ik iedereen kan aanraden die zoekende is op vlak van sales.

5 tips om je sales en marketing te stroomlijnen

  1. Maak het eenvoudig voor je sales -en marketing persoon of team om samen te werken (constante feedback, documenten delen, etc), plan regelmatig overleg in en vier successen samen.
  2. Definieer duidelijk wie de ideale klant is, en gebruik zowel marketing alsen sales om deze doelgroep te bereiken.
  3. Bepaal samen met sales en marketing de doelen en hoe je deze zal bereiken.
  4. Creëer content vanuit zowel marketing als sales.
  5. Sla geen stappen over in de sales funnel, en betrek hier ook marketing bij.
Deelnameprijs
€ 1200
Organisator
Voka
Thema's
Initiatief

Dit event is afgelopen

Locatie

Adres

Voka Oost-Vlaanderen Lammerstraat 18 9000 Gent