Ondernemerschap bij jongeren is hipper dan ooit
Het initiatief wilde de ondernemersgeest bij jongeren aanwakkeren en het ondersteuningsaanbod waar zij op beroep kunnen doen zichtbaar maken. De bijhorende campagne riep jongeren dan ook op om niet te blijven zitten met een droom, innovatief idee of plan, maar om ermee aan de slag te gaan met de hulp van heel wat partnerorganisaties. Ook onderwijsprofessionals werden tijdens de week extra geïnformeerd en gestimuleerd om ondernemerschap al vanaf op de schoolbanken mee te geven.
Gedurende een week van 19 tot 25 maart werden meer dan 100 activiteiten georganiseerd verspreid over Vlaanderen, zoals werksessies, open deurdagen, lezingen, adviesgesprekken en awarduitreikingen. De activiteiten werden opgezet door een 40-tal professionele organisaties die in Vlaanderen actief zijn op vlak van de ontwikkeling en ondersteuning van jong ondernemerschap. Aan de activiteiten namen meer dan 1000 jongeren deel.
Meer info op www.weekvandemogelijkheden.be.