Ontdek de ondernemers in jouw buurt #ondernemersvooriedereen
Met hun ‘drive’ hebben ondernemers een grote impact op iedereen rondom hen: Ze zorgen voor jobs, innovatie, waarde en welvaart, en zoveel meer! Dát willen we tonen met deze campagne. We brengen deze installatie naar de mensen toe, om Vlaanderen te tonen dat ondernemers écht overal zijn.
Ontdek de verhalen achter ondernemers in jouw buurt
Ken jij het verhaal achter die gezellige koffiebar om de hoek? Of dat van het lokale bedrijf dat de sportclub van je kinderen sponsort? Ontdek de verhalen achter ondernemers in jouw buurt. We laten je niet enkel kennis maken met wat ze doen, maar ook welke meerwaarde ze bieden voor iedereen rondom hen.
Onze installatie toont 90 portretten van ondernemers en hun zaak. In elke stad worden de lokale ondernemers extra in de kijker gezet. Je kan de installatie 24/24 bezoeken, zelfs als het donker is!
- Gent – Korenmarkt - 4 februari tem 9 februari
- Brugge – ‘t Zand – 11 februari tem 16 februari
- Kortrijk – Veemarkt – 18 februari tem 23 februari
- Mechelen – Grote Markt – 25 februari tem 2 maart
- Antwerpen – Groenplaats – 4 maart tem 9 maart
- St Niklaas – Grote Markt – 15 maart tem 20 maart
- Genk – Stadsplein – 22 maart tem 27 maart
- Hasselt – Grote Markt – 1 april tem 6 april
- Leuven – Martelarenplein – 8 april tem 13 april
Op deze Facebookpagina kan je de acties in jouw stad volgen. Zo weet je wanneer er iets leuks te winnen is!
En jij? Welk type ondernemer ben jij?
Op de campagnesite ondernemersvooriedereen.be vind je een schat aan inspirerende verhalen en video’s van Vlaamse ondernemers. Maar je kan er ook een zelftest doen om te ontdekken welke type ondernemer in jou schuilt!
In de zelftest zitten vragen over het opbouwen van duurzame relaties, over het samenbrengen van mensen, en over het leren uit fouten in het verleden... Want ook dat is ondernemen.
Waarom deze campagne?
Onze ondernemers zijn meer dan het product of de dienst die ze aanbieden. Ze hebben ook een impact op iedereen rondom hen. Ze geven terug aan de maatschappij. Toch scoort het imago van ondernemers in Vlaanderen heel wat lager in vergelijking met omliggende landen. VLAIO lanceerde daarom, in samenwerking met Flanders DC, UNIZO en Voka, de campagne Ondernemers ondernemen voor iedereen (OOVI). Het doel is de perceptie ten opzichte van deze ondernemende Flandriens positief te veranderen.