Antwerpen maakt samen met Vlaamse overheid digitaal ondernemen makkelijker. Sluit ook jij aan?
Initiatief van VLAIO
Het Vlaamse e-loket voor ondernemers, een initiatief van VLAIO, is bereikbaar via www.e-loketondernemers.be. Op dit overkoepelend digitaal platform kunnen ondernemers dossiers aanvragen en opvolgen van verschillende Vlaamse overheidsdiensten: de kmo-portefeuille, diverse coronamaatregelen, groei- en logiessubsidies, aanwervingsincentives, ... Verder kunnen ze onder meer bekijken welke steun ze al gekregen hebben via deze overheidsdiensten. Het e-loket wordt nog uitgebreid met producten en diensten van andere agentschappen en van lokale besturen.
Met e-loketondernemers.be zet VLAIO volop in op digitaal ondernemen en bieden we alle overheidsdossiers van een bedrijf aan in één overzicht. Dit overkoepelend platform kan alleen een succes worden als verschillende overheidsniveaus vlot samenwerken. We zijn dan ook blij dat Antwerpen als eerste Vlaamse stad zijn schouders onder dit project heeft gezet. Het e-loket voor ondernemers zal nu ook andere lokale besturen enthousiasmeren. Samen versterken we onze dienstverlening ten bate van Vlaamse ondernemers.
Antwerpen als Vlaamse primeur
De stad Antwerpen is de eerste lokale overheid die in het Vlaamse project stapt. Het grootste deel van de stedelijke vergunningen, premies, producten en diensten die op het e-loket van www.ondernemeninantwerpen.be staan vermeld zoals de horecavergunning, de marktstandplaats en de renovatietoelage voor handelspanden, kunnen nu ook aangevraagd en opgevolgd worden via het Vlaamse e-loket voor ondernemers. In de komende maanden wordt het Antwerpse aanbod dat via het Vlaamse e-loket voor ondernemers kan worden aangevraagd en geraadpleegd, verder vervolledigd.
Ook jouw stad of gemeente kan aansluiten op het e-loketondernemers.be
Wil je ook de ondernemers in jouw stad of gemeente snel en gemakkelijk de weg laten vinden naar overheidsmaatregelen? Contacteer ons via e-loketondernemers@vlaio.be. We bespreken samen met jou welke stappen er nodig zijn en hoe we dit samen kunnen realiseren.
Deze samenwerking versterkt onze ambitie om de meest ondernemersvriendelijke stad te blijven. We maken het onze ondernemers eenvoudiger om hun zaak succesvol uit te bouwen. Alle aanvragen gebeuren digitaal en de ondernemer volgt alles op waar en wanneer hij of zij wil. Zo vereenvoudigen we de administratie voor onze bedrijven en werken we verder aan één geïntegreerd digitaal portaal voor de ondernemer.