Digitaal netwerkplatform op maat van de sportgemeenschap

Voorbereiding

Samen met Sport Vlaanderen hebben we op 28 januari 2022 Addestino Innovation Management aangesteld om de aankoop mee voor te bereiden. Een eerste overleg met het kernteam vond plaats op 9 februari 2022.

Qua behoefteanalyse kan Addestino voortbouwen op de kennis en inzichten die Sport Vlaanderen al eerder heeft verworven in samenwerking met andere partners. Addestino heeft deze inzichten kritisch gevalideerd.

Qua marktanalyse, heeft Addestino eerst het huidige marktaanbod in kaart gebracht. Vervolgens vond op 2 juni 2022 de marktconsultatie plaats. Die was gericht op potentiële ontwikkelaars en beheerders van het platform. 

Het eindverslag van het volledige voortraject dat de verworven inzichten bundelt (behoefte- en marktanalyse, inclusief publieke marktconsultatie) kan je terugvinden bij documenten. Het is geschreven in het Nederlands maar bevat ook een Engelstalige samenvatting.

Aansluitend op de publieke marktconsultatie heeft Sport Vlaanderen in de loop van juni/juli 2022 geïnteresseerde bedrijven de gelegenheid geboden tot een confidentieel 1-op-1 overleg om enkele zaken meer in detail te bespreken. De volgende bedrijven gingen in op de uitnodiging: Bothers, Cegeka, City Legends, Have it Made, Kinetic Analysis, Nextapps, Salesforce, Sportunity, Surpassport, Techonomy, The Reference.

In aanvulling op deze gesprekken heeft Sport Vlaanderen in de loop van juli 2022 nog een schriftelijke vragenlijst uitgestuurd naar alle deelnemers van de marktconsultatie om hun laatste vragen en feedback bij de opdracht te capteren, dit met het oog op de gelijke behandeling van alle partijen. 

Documenten

Raadpleeg hier alle documenten van dit project (niet toegankelijke documenten)

Delen: