Kmo-portefeuille

Subsidies aanvragen en ontvangen

Screenshot e-loket
  • 1

    bij een geregistreerd dienstverlener. Zoek een geregistreerde dienstverlener.

  • 2

    online en ten laatste 14 dagen na de aanvang van de opleiding of de adviesverlening.

  • 3

    Ten laatste 30 kalenderdagen na je online aanvraag moet het geld op de kmo-portefeuille rekening staan. Let er op dat je de stortingsgegevens (inclusief mededeling) exact overneemt. Hou er rekening mee dat je bank enkele dagen verwerkingstijd nodig heeft.

  • 4

    Wanneer je storting tijdig en correct op de rekening bij Pluxee staat, maakt de Vlaamse overheid de subsidie eveneens over naar deze rekening. Je ontvangt hiervan een melding per e-mail. Opgelet, de totaalsom wordt op dit moment nog niet betaald aan je dienstverlener.

  • 5

    Jij of je medewerker volgt de opleiding of krijgt het advies

  • 6

    Wanneer je dienstverlener je een factuur stuurt, kan je via de website opdracht geven om deze via je kmo-portefeuille rekening te laten betalen.

Venster sluiten

Wanneer moet een aanvraag worden ingediend?

Heb ik een factuur nodig om een subsidie aan te vragen?

Wat betekent de start van de prestaties bij opleiding?

Wat is het verschil tussen storten en betalen?

Waar vind ik de stortingsgegevens terug voor het storten van het eigen aandeel?

Je vindt de stortingsgegevens terug in de automatisch verzonden mail na je subsidieaanvraag of op de kmo-portefeuille via de knop ‘storten’.

Wat gebeurt er wanneer ik het eigen aandeel niet tijdig stort of geen correcte mededeling/bedrag gebruik?

Wanneer geef ik via de kmo-portefeuille de opdracht tot het betalen van mijn dienstverlener?

Hoe verwerk ik de subsidie boekhoudkundig?

Is de steun ontvangen in het kader van de kmo-portefeuille vrijgesteld van belastingen?

Contact