Terug naar Wat
Personeelsmanagement
Voor wie?
Ondernemingen die het personeelsbeleid voor hun onderneming willen uitwerken met als doel een functionerende arbeidsorganisatie. De opleidingen en adviezen dienen gericht te zijn op de algemene werking van de kmo, en dienen betrekking te hebben tot minstens één van deze topics:
- arbeidsorganisatie en bedrijfsprocessen
- competentiebeleid
- diversiteit- en non-discriminatiebeleid
- evaluatie- en functioneringsbeleid
- personeelsplanning
- sociale wetgeving
Voorbeelden
- Arbeidsorganisatie en bedrijfsprocessen
- Opleidingen rond de werking van organisaties en managementsmodellen;
- Een opleiding organisatiepsychologie.
- Competentiebeleid
- Een advies dat als eindresultaat een schriftelijk competentieplan heeft van je onderneming;
- Opleidingen rond het opmaken van een opleidingsplan voor de onderneming;
- Talentmanagementopleidingen.
- Diversiteit- en non-discriminatiebeleid
- Diversiteitmanagement opleiding;
- Een opleiding inclusief HR-beleid;
- Opleidingen rond gender, seksuele diversiteit, diversiteit en interculturaliteit op de werkvloer;
- Een opleiding inclusieve arbeidsorganisatie.
- Evaluatie- en functioneringsbeleid
- Een opleiding rond het opzetten van een evaluatiebeleid voor je onderneming;
- Alle opleidingen rond de organisatie van een functioneringsbeleid voor je onderneming. Hoe vaak dienen evaluatie- en functioneringsgesprekken door te gaan? Wat als personeel zijn job niet naar behoren uitvoert? Welke mogelijkheden heb je als onderneming? Wat zijn je rechten en plichten?
- Een opleiding over het opzetten van een ontslagprocedure voor je onderneming.
- Personeelsplanning
- Sociale wetgeving
- Veiligheidsopleidingen;
- EHBO;
- Opleidingen rond sociale verkiezingen.
Wat komt niet in aanmerking?
- Een opleiding over het voeren van een evaluatie- en functioneringsgesprek. Dergelijke opleidingen zijn immers niet gericht op de algemene werking van de onderneming of het uitwerken van een beleid voor de onderneming.
- Opleidingen rond de zogenaamde soft skills: time management, vergadertechnieken, spreken voor een groep, conflicthantering, emotionele intelligentie, klantgericht denken en handelen,…