Slimme personalisatie van het cultuuraanbod in Antwerpen Testen (Socrates)

Voorbereiding

Het PIO-project SOCRATES werd gerealiseerd in drie fasen:

  • Fase 1: gebruikersonderzoek;
  • Fase 2: cocreatie van het DXP-MVP;
  • Fase 3: testing, validering en adviesverstrekking (voor toekomstig gebruik van algoritmes en DXP-gebruikerservaring).

De eerste fase, het gebruikersonderzoek, werd uitgevoerd in het kader van de (bredere) marktstudie 'Stad Antwerpen - Cultuur en Socrates' van IPSOS in opdracht van Digipolis (via het raamcontract van de stad Antwerpen en met PIO-cofinanciering). Het gebruikersonderzoek, omvatte (1) een analyse van de culturele databronnen, (2) een gebruikersonderzoek rond cultuurbeleving, (3) een juridisch onderzoek rond het gebruik van persoonlijke data (privacy, GDPR-impact), en (4) een conceptuele oefening om de volgende fase (cocreatie van het DXP-MVP) af te bakenen.

Delen: