Slimme personalisatie van het cultuuraanbod in Antwerpen Testen (Socrates)

Aanbesteding

Het beoogde DXP-MVP (fase 2 van SOCRATES) bestond uit drie onderdelen die elk als een aparte opdracht ('challenge') werden aanbesteed: data-aggregatie (SOCRATES 1), ontwikkeling van een aanbevelingsengine (SOCRATES 2) en ontwikkeling van een frontend assistant (SOCRATES 3).

De drie opdrachten werden aanbesteed via de beproefde aanbestedingsprocedure Buy from startups van Digipolis. Dat is een 'light' aanbestedingsaanpak die specifiek is gericht op het mee betrekken van kleine(re) innovatieve marktspelers in opdrachten van Digipolis en die de Onderhandelingsprocedure Zonder Voorafgaande Bekendmaking (OZVB) combineert met enkele aspecten van Pre-Commercial Procurement (PCP). Buy from startups is een tweetrapsprocedure waarbij eerst geschikte kandidaten voor een opdracht worden geselecteerd en vervolgens onderhandelingen worden gevoerd met de geselecteerde kandidaten die een offerte hebben ingediend. Die onderhandelingen resulteren, al dan niet via een Best and Final Offer (BAFO), in de gunning van de opdracht.

De opdrachten werden gegund aan de volgende leveranciers:

  • SOCRATES 1 (data-aggregatie) en SOCRATES 2 (aanbevelingsengine) aan InfoFarm NV;
  • SOCRATES 3 (frontend assistant) aan Xplore Group.

In het kader van testing en validering (fase 3 van SOCRATES) werd nog een beperkte opdracht aanbesteed (aan U-Sentric) voor de begeleiding van het test- en validatietraject van het DXP-MVP en werd, via opdrachtuitbreidingen, nog bijkomende technische ondersteuning bij het test- en validatietraject besteld bij InfoFarm en Xplore Group.

Delen: