5 november 2024 Van trappist tot (handels)kern: een belevingsroute in Malle De gemeente Malle wil in de nabije toekomst een belevingsroute realiseren tussen de eeuwenoude abdij van Westmalle en het centrum van de gemeente. Lees meer
5 november 2024 Zutendaal wil bezoekers van De Lieteberg naar het dorpshart brengen via wayfinding In Zutendaal wordt gewerkt aan een wayfindingproject om bezoekers van De Lieteberg meer te betrekken bij het centrum van de gemeente. Lees meer
25 september 2024 Leuven combineert wayfinding en nudiging in wandelroute tussen Vaartkom en stadscentrum Leuven staat op het punt een nieuw en ambitieus wayfindingproject te lanceren dat de Vaartkomsite met het stadscentrum verbindt. Lees meer
23 augustus 2024 Belevingsplein Geraardsbergen: schot in de roos voor lokale economie Het Belevingsplein, een pop-up initiatief dat de afgelopen zomer de Markt van Geraardsbergen kleurde, is een groot succes. Lees meer
14 augustus 2024 De buurtbioscoop als kloppend hart van de gemeenschap Buurtbioscopen staan niet alleen garant voor een authentieke filmbeleving, ze brengen ook gemeenschapsgevoel naar onze kernen. Lees meer
14 augustus 2024 Groenere steden: het kan ook eenvoudig Initiatieven uit binnen- en buitenland tonen dat de vergroening van steden en gemeenten ook op een eenvoudige manier kan. Lees meer
14 augustus 2024 Explore Breda Store als hotspot om de stad te leren kennen De Explore Breda Store vormt samen met de Explore Breda website de on- en offline gids voor bewoners, bezoekers, studenten en ondernemers. Lees meer
14 augustus 2024 Inclusieve openbare toiletten Inclusieve openbare toiletten staan steeds meer op de agenda van lokale besturen. In De Panne, Brussel en Amsterdam zijn er inspirerende voorbeelden. Lees meer
13 augustus 2024 Geef een stukje stad terug via parklets Ontdek hoe een ondersteunend beleid parklets kan activeren voor meer levendigheid en gemeenschapsvorming Lees meer
17 juli 2024 Centrumlocaties populair bij nieuw type autoshowroom Traditionele autoshowrooms ondergaan een transformatie en de locaties wijzigen mee. Niet langer de auto maar wel merkbewustzijn is nu belangrijk. Lees meer